۱۰ شهریور ۱۳۸۸

کهریزک توی مغز ماست

چهار خانم در تاکسی نشسته ایم. راننده قوز کرده روی فرمان و دارد با غیظ و غضب به پراید یشمی روبه رو نگاه میکند. جوانک ها پارک کرده اند اول خروجی بزرگراه و خیال کنار رفتن هم ندارند. با دست اشاره میکنند که رد میشی بیا برو. تا اینجا شاید برای همه ما ماجرای آشناییست. راننده تاکسی دنده را عوض میکند و همان غیظ و غضب را میدهد به پدال گاز و تاکسی از جا کنده می شود. موقع رد شدن از کنار جوانک ها سرش را جلو می آورد و از پنجره مسافر بغلی که من باشم داد میزند : ک و ن ی ! با فریاد میگویم: نگه دار. می ترسد. نمی داند چه شده. می زند روی ترمز. می پرسد چی شد خانوم؟ پیاده می شوم و می گویم : هر وقت خواستی فحش بدی مسافر سوار نکن.
تاکسی دور می شود و من فکر می کنم باید چه اتفاقی می افتاد تا آن سه خانم روی صندلی عقب از حریم اخلاقی پیرامون خودشان دفاع کنند؟

پی نوشت: شکایت به تاکسیرانی؟ فکرش را هم نکنید. حتی حاضر نشدند شماره ماشین را بگیرند.

۸ نظر:

پدیدارشناس گفت...

فراموش نکن که فحش دادن خصوصا با اشارات جنسی شده یه ژست روشنفکری.

بهناز گفت...

همه مان اشتباه می کنیم و مدام تکرارش می کنیم؛ شاید کسی نباشد که ما را از توی گل دربیاورد (بد جا پارک کردن و بعد هم فحش دادن این راننده)

گلناز گفت...

عادت کرده ایم! نه؟ به این الفاظ؛ به این ترافیک های الکی؛ به نشنیدن ها!

علی (ذهن ِ آشفته) گفت...

تفکر جالبی بود

ناشناس گفت...

توجه توجه توجه طرح زکات فطریه سبز

دوستان همان طور که میدونین روز عید فطر هر مسلمونی باید برای خودش و افراد تحت تکفلش حدود دو هزار تومان فطریه بده، و در بدترین حالت، اگر فرض کنیم که فقط بیست میلیون ایرانی این پول رو پرداخت می کنن؛ این میشه 400000000000 ریال!!!

معمولا این پول به صندوق های کمیته امداد ریخته میشه، که خودتون میدونین کمیته امداد دست چه کساییه و کودتاچی ها از این پول ها چه استفاده ای می کنن!

حالا
این قضیه چه ربطی به جنبش سبز میتونه داشته باشه؟

از دو طریق:

راه اول که این پول ها رو به جای ریختن در صندوق های کمیته امداد، در صندوق های موسسات خیریه ی غیر دولتی مثل سرای سالمندان و غیره بریزیم که به دست کودتاچی ها نرسه

و دوم این که، تا می تونیم برای پرداخت این پول ها، از اسکناس های خورد مثل صد تومنی یا دویست تومنی استفاده کنیم، و روی همه ی این اسکناس ها شعارهای جنبش سبز (مثل مرگ بر دیکتاتور و ...) رو بنویسم

این طوری در یک روز، دویست میلیون قطعه اسکناس دویست تومانی، یا چهارصد میلیون قطعه اسکناس صدتومانی شعارنویسی شده، داخل صندوق های صدقات ریخته میشه

دولت کودتا هرچی هم زور بزنه نمی تونه این همه اسکناس رو از گردونه خارج کنه، و ضمنا چون این اسکناس ها در صندوق ها ریخته میشن، هیچ خطری برای کسی که اونو تو صندوق میندازه نداره، چون موقع ریختن، کسی از نوشته ی توش مطلع نمیشه!

به نظر من که طرح بسیار جالب و موثریه!

به همه ی دوستان اطلاع رسانی کنین
فرصت زیادی تا عید فطر باقی نمونده!
هر زکات فطریه، بیست برگ شعار سبز!!!...
.

haafez گفت...

moteasefam

ververe gees گفت...

Hatta nemitoonam begam Nahanjaree,inha deege Hanjarhayeman shode!!!

fatemeh گفت...

سلام
من خودم یه دخترم ولی حرفایی رو که می زنی نمی فهمم. حالا فوقشم راننده یه تاکسی یه فحش جنسی داده به کجای من باید بخوره؟؟؟؟
اصولا من نمی فهمم چرا جلوی یه دختر نباید فحش جنسی داد؟؟؟

مگه من و تو نیمی از همون عمل جنسی نیستیم پس اگه کلش زشته واسه پسرشم زشته اگه واسه پسرا باید عادی باشه پس چرا واسه من دختر زشته؟؟؟